Blog

  • Rozmiar i położenie w android view – DSP#12

    System związany z wymiarami oraz położeniem jest w Androidzie nieco skomplikowany. Z racji tego, że na telefon możemy patrzeć zarówno w pionie jak i poziomie, biblioteki i aplikacje muszą się przebudowywać pod konkretne położenie telefonu. Dodatkowo każde urządzenie posiada inny rozmiar, w związku z tym stosowaniem pikseli mija się z celem. Jednostki te zostały zastąpione…

  • All you need (for game development) is LÖVE – DSP#11

    W ramach ostatnich zajęć z tworzenia stron www które prowadzę z dzieciakami jako WowSchool, postanowiłem odejść trochę od standardowego planu zadań i pokazać im trochę programowania gier. A skłonił mnie do tego ten wpis, za który serdecznie dziękuję Oli Banasiak, z którym też szczerze polecam się zapoznać, żeby dowiedzieć się nieco więcej na temat samego silnika, jakim…

  • Metoda onDraw w Androidzie – DSP#10

    Aplikacje służące do rysowania palcem po ekranie to jeden z pierwszych, które piszemy przechodząc samouczki (przynajmniej te, na platformy mobilne). Co ciekawe, w Androidze zarówno tworzenie widoków jak i rysowanie palcem jest obsługiwane przez ten sam zestaw klas. W przypadku rysowania mamy płótno, obiekt pędzla i metodę typu onTouch(). W przypadku tworzenia widoków metody narysuj…